Specialister i alle slags flytninger

Alle ydelser fra en enkelt partner – den bedste løsning til jeres erhvervsflytning

Pålidelig erhvervsflytning til jeres virksomhed

En skræddersyet løsning og en erfaren samarbejdspartner til dit flytteprojekt

Pålidelig erhvervsflytning til jeres virksomhed

En skræddersyet løsning og en erfaren samarbejdspartner til dit flytteprojekt

Erhvervsflytninger er mere end blot flytning af møbler og kasser

At flytte en virksomheds fysiske rammer over i nye omgivelser, kan være en stor mundfuld for mange organisationer.

Ingen flytninger er ens – vi støtter jer i alle dele af processen:

  • Projektledelse

  • Kontorindretning

  • Genbrug af inventar

  • Bæredygtighed

  • Digitalisering af filer

  • Logistikplanlægning

  • Montage

  • Opmagasinering

  • IT-opkabling og opsætning

  • Inventar registrering

Rutiner, arbejdsmiljø, interne arbejdsprocesser, medarbejder trivsel og de mange logistiske udfordringer er alle aspekter, der kræver dedikeret planlægning og skarp kommunikation for at opnå en succesfuld transformation.

Fortæl os om jeres projekt!

Lad os tage en uformel snak om hvordan vi bedst kan hjælpe dig og din virksomhed med en Better Beginning…

Privatlivspolitik *

Vi er specialister i alle slags flytninger

Virksomheds flytning

Kontorflytning

Arkivflytning

Hospitals flytning

Hospitalsflytning

Museums flytning

Laboratorie flytning

Tungløftsflyt

Plejehjems flytning

IT-infrastruktur flytning

Lagerflytning

Virksomhedsflytning

En virksomhedsflytning kan ved første øjekast være et undervurderet projekt, hvilket kan få større økonomiske konsekvenser jo længere i kommer i flytteprocessen.

Vi hos First Mover Group har vores styrke i at tilbyde en transparent totalløsning, hvor vi hjælper med alt fra den indledende planlægning, budgettering, indkøb, medarbejderkommunikation og styring af alle aktiviteter op til selve eksekveringen af flytningen.

Planlægning, forberedelse, eksekvering – alt under samme tag

Vi sikrer en sikker implementering af aftalerne, hvor vores fasttilknyttede projektledere styrer selve flytningen, samt alle de omkringliggende aspekter, såsom montage af inventar-udstyr, opsætning af IT-infrastruktur, leverancekoordinering, samling af møbler, opsætning og kabling af arbejdspladser, samt at sikkerheden er højst prioriteret.

Kontorflytning

En kontorflytning stiller særlige krav.eres arbejdspladser skal flyttes, stort som småt hjælper vi gerne.

Vi pakker også gerne jeres IT ned og sætter det op igen.

Vi tager billeder jeres medarbejderes setup, så alt står 1:1 på jeres nye lokation og jeres medarbejdere er klar til at gå i gang så snart de møder ind.

Arkiv- og biblioteksflytning

Flytninger med en stor volumen, så som et arkiv eller bibliotek, ned pakkes efter jeres anvisninger i standard eller aflåselige arkivvogne, og om nødvendigt skræddersyer vi transportbokse tilpasset jeres specialflytninger.

Vores erfarne team sikrer en 1:1 flytning og tilpasser jeres forbehold for transport af sensitiv materiale, som for eksempel skal overholde GDPR-regler. Vi pakker nænsomt og forsvarligt inventaret med lås, som i godkender før og efter transporten.

Er muligheden ikke til fysisk arkivering i det nye domicil, tilbyder vi at arkivere på en af vores lagre eller vi vil kunne være behjælpelig med at digitalisere jeres papirer i henhold til lov og krav om datatilsyn.

  • Emballage til nedpakning
  • Digitalisering af filer
  • Opmagasinering
  • Montering

Hospitalsflytning

Vi er specialister i hospitalsflytninger, og igennem årerne været med til flere af landets hospitalsflyt til de nye supersygehuse. Heriblandt eksekveret flytningen af Holstebro og Herning Hospital til det nye supersygehus i Gødstrup.

Nedetid er ikke en mulighed

For hospitalsflytninger kommer vore projekt- og logistikplanlægning erfaring til at spille en nøglerolle, da det er vitalt for sygehuse at afdelinger kan ikke lukke på ubestemt tid og skal ofte flyttes enkeltvis eller parvis.

Vi deltager som en aktivt samarbejdspartner, med knowhow og den praktiske erfaring, til at minimere jeres driftsforstyrrelser og få jer hurtigst muligt oppe og køre igen.

  • Inventarregistrering
  • Flytning af medicinsk udstyr
  • Special udstyr til flytning

Museumsflytning

En museumsflytning kræver tungen lige i munden, og kræver kompetente flyttefolk, der vant til at flytte uerstattelige og historiske værker og genstande.

Historien taler for sig selv

Vores erfarne mandskab har speciale i transport af unikke og værdifulde genstande. Med typisk flere tusinde genstande er en museumsflytning et kunststykke i sig selv, hvor synergien mellem en velplanlagt logistikplanlægning og selve flytningen er af største betydning.

Ved hjælp af vores digitale værktøjer, indenfor inventarstyring, har vi altid det fulde overblik over genstandenes placering i løbet af hele flytning.

  • Fuld digital inventar registrering
  • Label opmærkning
  • Forsikret transport
  • Specialiseret flyttefolk

Laboratorieflytning

Vi har mange års erfaring med flytning af laboratorier.

Dette inkluderer særlige omstændigheder, så som demontering af laboratorie udstyr og genmontering ved hjælp af vores ejet personale og aftaler med eksterne teknikere.

  • Transport af farlig gods.
  • Nedpakning og transport af meget følsomme enheder
  • Demontering og montering af laboratorie møbler
  • Erfaringer i renrum, klimarum, inkubatorer.

Tungløft

Ingen opgave er for stor.

Om flytningen er pengeskabe, maskiner, eller klavere så har vi specialudstyr til rådighed.

Vi står til rådighed ved korte eller avancerede længerevarende opgaver. Vores vognpark inkluderer alle størrelser af flyttebiler, hvilket gør os fleksible iht. til flytninger af alle former for opgaver

Plejehjem

Gennem mange års erfaring er vi vant til at flytte for plejehjem og ældre.

Vi sikre at alt forløber nemt og smertefrit.

Drejer det sig fx om demente, tilbyder vi at tage billeder af deres nuværende bolig og placere alt inventaret, så vidt muligt det samme sted, for at mindske omvæltningen.

Flyt af IT-Infrastruktur

Vi flytter IT-infrastruktur 1:1 eller opsætter jeres nye IT-udstyr ved udvidelse af netværket.

Vi forstår, at IT-infrastruktur er en væsentlig del af en succesfuld flytning til nyt domicil, hvor vi med kvalificeret mandskab har et tæt samarbejde med interne IT-personer og koordinerer flytningen i fællesskab.

  • Nedtagning og opsætning af udstyr
  • Serverrum
  • Registrering af systemdata relevant for flytningen
  • Dokumentation af forløbet

Lagerflyt

First Mover Group tilbyder professionelle lagerflytninger. Vi har flyttet mange lagre gennem tiden og kender til alle faldgruberne og kravene til de mere komplekse lagerflytninger.

Fra planlægning, implementeringen og frem til transport af følsomme varer, støtter vi jer hele vejen.

Virksomhedsflytning

En virksomhedsflytning kan ved første øjekast være et undervurderet projekt, hvilket kan få større økonomiske konsekvenser jo længere i kommer i flytteprocessen.

Vi hos First Mover Group har vores styrke i at tilbyde en transparent totalløsning, hvor vi hjælper med alt fra den indledende planlægning, budgettering, indkøb, medarbejderkommunikation og styring af alle aktiviteter op til selve eksekveringen af flytningen.

Planlægning, forberedelse, eksekvering – alt under samme tag

Vi sikrer en sikker implementering af aftalerne, hvor vores fasttilknyttede projektledere styrer selve flytningen, samt alle de omkringliggende aspekter, såsom montage af inventar-udstyr, opsætning af IT-infrastruktur, leverancekoordinering, samling af møbler, opsætning og kabling af arbejdspladser, samt at sikkerheden er højst prioriteret.

Kontorflytning

En kontorflytning stiller særlige krav.eres arbejdspladser skal flyttes, stort som småt hjælper vi gerne.

Vi pakker også gerne jeres IT ned og sætter det op igen.

Vi tager billeder jeres medarbejderes setup, så alt står 1:1 på jeres nye lokation og jeres medarbejdere er klar til at gå i gang så snart de møder ind.

Arkiv- og biblioteksflytning

Flytninger med en stor volumen, så som et arkiv eller bibliotek, ned pakkes efter jeres anvisninger i standard eller aflåselige arkivvogne, og om nødvendigt skræddersyer vi transportbokse tilpasset jeres specialflytninger.

Vores erfarne team sikrer en 1:1 flytning og tilpasser jeres forbehold for transport af sensitiv materiale, som for eksempel skal overholde GDPR-regler. Vi pakker nænsomt og forsvarligt inventaret med lås, som i godkender før og efter transporten.

Er muligheden ikke til fysisk arkivering i det nye domicil, tilbyder vi at arkivere på en af vores lagre eller vi vil kunne være behjælpelig med at digitalisere jeres papirer i henhold til lov og krav om datatilsyn.

  • Emballage til nedpakning
  • Digitalisering af filer
  • Opmagasinering
  • Montering

Hospitalsflytning

Vi er specialister i hospitalsflytninger, og igennem årerne været med til flere af landets hospitalsflyt til de nye supersygehuse. Heriblandt eksekveret flytningen af Holstebro og Herning Hospital til det nye supersygehus i Gødstrup.

Nedetid er ikke en mulighed

For hospitalsflytninger kommer vore projekt- og logistikplanlægning erfaring til at spille en nøglerolle, da det er vitalt for sygehuse at afdelinger kan ikke lukke på ubestemt tid og skal ofte flyttes enkeltvis eller parvis.

Vi deltager som en aktivt samarbejdspartner, med knowhow og den praktiske erfaring, til at minimere jeres driftsforstyrrelser og få jer hurtigst muligt oppe og køre igen.

  • Inventarregistrering
  • Flytning af medicinsk udstyr
  • Special udstyr til flytning

Museumsflytning

En museumsflytning kræver tungen lige i munden, og kræver kompetente flyttefolk, der vant til at flytte uerstattelige og historiske værker og genstande.

Historien taler for sig selv

Vores erfarne mandskab har speciale i transport af unikke og værdifulde genstande. Med typisk flere tusinde genstande er en museumsflytning et kunststykke i sig selv, hvor synergien mellem en velplanlagt logistikplanlægning og selve flytningen er af største betydning.

Ved hjælp af vores digitale værktøjer, indenfor inventarstyring, har vi altid det fulde overblik over genstandenes placering i løbet af hele flytning.

  • Fuld digital inventar registrering
  • Label opmærkning
  • Forsikret transport
  • Specialiseret flyttefolk

Laboratorieflytning

Vi har mange års erfaring med flytning af laboratorier.

Dette inkluderer særlige omstændigheder, så som demontering af laboratorie udstyr og genmontering ved hjælp af vores ejet personale og aftaler med eksterne teknikere.

  • Transport af farlig gods.
  • Nedpakning og transport af meget følsomme enheder
  • Demontering og montering af laboratorie møbler
  • Erfaringer i renrum, klimarum, inkubatorer.

Tungløft

Ingen opgave er for stor

Om flytningen er pengeskabe, maskiner, eller klavere så har vi specialudstyr til rådighed.

Vi står til rådighed ved korte eller avancerede længerevarende opgaver. Vores vognpark inkluderer alle størrelser af flyttebiler, hvilket gør os fleksible iht. til flytninger af alle former for opgaver

Plejehjem

Gennem mange års erfaring er vi vant til at flytte for plejehjem og ældre.

Vi sikre at alt forløber nemt og smertefrit.

Drejer det sig fx om demente, tilbyder vi at tage billeder af deres nuværende bolig og placere alt inventaret, så vidt muligt det samme sted, for at mindske omvæltningen.

Flyt af IT-Infrastruktur

Vi flytter IT-infrastruktur 1:1 eller opsætter jeres nye IT-udstyr ved udvidelse af netværket.

Vi forstår, at IT-infrastruktur er en væsentlig del af en succesfuld flytning til nyt domicil, hvor vi med kvalificeret mandskab har et tæt samarbejde med interne IT-personer og koordinerer flytningen i fællesskab.

  • Nedtagning og opsætning af udstyr
  • Serverrum
  • Registrering af systemdata relevant for flytningen
  • Dokumentation af forløbet

Lagerflyt

First Mover Group tilbyder professionelle lagerflytninger. Vi har flyttet mange lagre gennem tiden og kender til alle faldgruberne og kravene til de mere komplekse lagerflytninger.

Fra planlægning, implementeringen og frem til transport af følsomme varer, støtter vi jer hele vejen.

Med vores totalløsning er i dækket hele vejen

Når en virksomhed skal flytte til nyt domicil eller rokere internt, er der mange faktorer, der skal tages hensyn til.

Håndteres planlægningen af flytningen internt, igangsættes processen ofte for sent, da de ansvarlige personer ofte ikke er bevidste om en flytnings faldgruber og mindre detaljer.

Grundet vores erfaring har vi lært, at de små detaljer ofte har stor betydning. Derfor anbefaler vi altid, at en virksomhedsflytning håndteres som et projekt, hvor vi tilbyder Projektledelse af hele processen.

Vores projektleder agerer som den forlængede arm af jeres virksomhed og arbejder ud fra jeres ønsker.

Projektstyring af virksomhedsflytninger indebærer, at vi tilknytter en projektleder til den kommende flytning, hvor dennes rolle er at guide jer gennem processen og sikre, at der er taget hensyn til alle aspekter.

Der skal tages mange beslutninger omhandlende inventaret. Vi vejleder jer gerne gennem dette og giver rådgivning ud fra vores erfaring.

Når i har taget beslutningerne assisterer vi også med eksekveringen.

Vi tilbyder moderne lagerfaciliteter med kapacitet til opbevaring af store mængder inventar og arkiv.

Endvidere kan vi også plukke specifikt inventar ud, hvis I har valgt at få udarbejdet et Inventarkatalog, samt levere og placere det efter jeres anvisning efter behov.

Opmagasinering af effekter sker indendørs i containere på vore og opvarmede og tyverisikrede lagre.

Der anvendes altid containere til opmagasinering. Hver bolig med gods til opmagasinering får sin egen container.

Der udfærdiges altid en pakkeliste over effekter, der læsses til opmagasinering.

Space Management er et begreb, vi anvender til at beskrive flere forskellige slags løsninger og tilgange til at indrette lokaler.

Det dækker blandt andet over udarbejdelsen af indretningstegninger og planlægningen af, hvordan man bedst udnytter pladsen til rådighed.

Denne type service er relevant i planlægningsfasen af flytningen, hvor Space Management medfører, at jeres vision bedst implementeres i de nye omgivelser.

Ved fyldestgørende brug af Space Management sikrer I, at de nødvendige foranstaltninger er på plads, og at jeres nye omgivelser lever op til jeres ønsker.

Yderligere grundet disse overvejelser i planlægningsfasen betyder det, at det er nemmere at skabe en effektiv flytning efterfølgende.

Med fysiske arkiver besværliggøres processen ved at leve op til de nye GDPR regler og binder ofte arbejdspladserne til arkiverne.

Ved digitalisering af jeres arkiver, bliver de søgbare og i kan let tilgå dem hvor som helst og slipper derfor for den tidskrævende proces ved at skulle slæbe mapper og bøger rundt. Dertil er er der besparelser at hente, da i undgår den fysiske opbevaring.

  • Adgang hvor som helst
  • GDPR Kompatibelt
  • Spare tid og ressourcer
  • Søgbart
  • Undgå brand, vandskader m.m
  • Kræver ingen fysisk plads

En stor del af en virksomhedsflytning er IT-Håndtering, hvilket ofte relateres til jeres medarbejderes arbejdspladser.

Det vigtigste aspekt ved en succesfuld flytning er, at alt fungerer optimalt, når jeres medarbejdere møder ind efter flytningen.

Vores projektledere og flyttefolk er eksperter i nedtagning og opsætning af medarbejderes IT-udstyr.

Vi arbejder også ofte sammen med interne IT-personer og koordinerer flytningen i fællesskab.

Re-design af kontorområder med brug af restaurerede genbrugsmøbler, restaurering af møbler for at forlænge møblers livscyklus og genanvendelse samt salg og donation af møbler, alt sammen løsninger der promovere en grøn agenda.

Skaber muligheden for at få overblik over al virksomhedens inventar lige fra kontormøbler til vægophæng mv.

Vi tilbyder at registrere al jeres inventar, helt eller delvist, og med udgangspunkt i inventarlisten kan vi illustrativt planlægge flytningen optimalt.

Inventarkataloget danner et stærkt grundlag for at tage de rigtige beslutninger om, hvad der skal gøres med inventaret. Dette katalog genanvendes, hvis inventar skal sælges, opbevares, doneres og genbruges.

Med vores FMG Virtual system får du og dine medarbejdere et samlet informations sted. Alle medarbejdere kan let tilgå den relevante information omkring flytningen og følge med i processen.

  • Tidsplan
  • Plantegninger
  • Seating plan
  • Transport muligheder
  • Praktisk information
  • Flytte vejledninger

Velinformerede medarbejdere skaber en succesfuld flytning og er vital for en god start på jeres nye domicil.

Montering er en essentiel del for at få en god start på et nyt domicil.

At alt inventar er monteret og sat korrekt ved indflytninger giver en bedre start. Ved at samle montagen sammen med flytningen

Vores projektledere planlægger forberedelsen og implementeringen i detaljer, udvikler en procesplan som kontrolværktøj for alle projektdeltagere, rådgiver jer om, hvordan i kommunikerer processen.

Med vores store erfaring med styring og håndtering af flytninger kan vores projektledere støtte dig med enhver opgave.

Tag første skridt mod jeres Better Beginnings

Vi har samlet en liste med vores bedste råd og mest essentielle punkter for at hjælpe med at komme godt i gang med jeres succesfulde virksomhedsflytning!

Den er lavet på baggrund af vores mange års erfaring inden for erhvervsflytning og projektledelse!

Hør hvordan vi kan hjælpe din virksomhed!

Vores konsulenter tager gerne en uforpligtigende samtale, hvor vi drøfter jeres behov.

Privatlivspolitik *